Samtykkeerklæringer

Alle medarbejdere i Mosaikken er underlagt tavshedspligt. Det betyder, at vi aldrig drøfter dit barn med andre fagpersoner uden at du har givet samtykke hertil.

Har vi behov for at få sparring omkring dit barn af for eksempelvis en tale/hørelærer eller en sundhedsplejerske vil du blive inddraget i en forældresamtale forinden. Her vil vi bede dig udfylde en samtykkeerklæring, hvor det tydeligt fremgår hvad formålet med vores sparring er og hvad der kan udveksles fortrolige oplysninger omkring, med hvem og i hvilket fora.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Du vil også blive bedt om at udfylde en samtykkeerklæring, når vi sprogvurderer dit barn - bortset fra den sprogvurdering vi foretager når dit barn er tre år. Grunden til vi ikke beder om en samtykkeerklæring lige hér er, at denne sprogvurdering er lovpligtig.

Vi inviterer altid til en forældresamtale, når vi har fået sparring af andre fagpersoner omkring dit barn eller vi har sprogvurderet dit barn.