Fødselsdagsfejring

At have fødselsdag er en vigtig begivenhed i alle børns liv og det skal naturligvis fejres. I Mosaikken har vi besluttet at vi står for at fejre barnet - vi har indkøbt fødselsdagsduge, flag og et fødselsdagstog til alle stuer. Vi vægter samværet og sikrer, at alle får den samme oplevelse af at blive fejret af deres venner. Køkkenet laver fødselsdagsboller, som vi spiser enten om formiddagen eller om eftermiddagen i forbindelse med mellemmåltidet.

Alle børnene får lov at vælge hvilken sang de gerne vil have vi skal synge og vi slutter af med at råbe et højt hurra for fødselaren. Du er naturligvis meget velkommen til at deltage i fødselsdagen, men af hensyn til eventuelle børns allergier frabeder vi os, at du medbringer noget, der kan deles ud.

Hvis du har lyst til at invitere en mindre gruppe børn hjem til jer og fejre fødselsdagen her, kan du aftale det med medarbejderne på dit barns stue. Mosaikken er forpligtet til at sikre en lødig kost til alle børn i løbet af dagen, så derfor beder vi dig stå for frokosten, der er i overensstemmelse med vores kostpolitik (det vil sige ingen kød).