Velkomst og opstart i Mosaikken

Når du har modtaget tilbud om plads i Mosaikken i din e-boks/din digitale indbakke, har du fem hverdage til at besvare Pladsanvisningen på tilbuddet - dette kan kun foregå via Pladsanvisningen.

Vi får en digital notifikation, når du har accepteret tilbuddet og du vil herefter modtage en invitation og en dagsorden til en modtagelsessamtale i din e-boks/din digitale indbakke med medarbejderne fra dit barns kommende stue.

Under modtagelsessamtalen vil vi sammen planlægge jeres første tid i Mosaikken og i opstarten vil vi have den løbende daglige dialog, hvor vi planlægger og justerer morgendagens forløb, alt afhængig af hvordan dit barn har reageret på at starte. Vi tager altid udgangspunkt i dit barns behov og er åbne og ærlige i vores dialog med dig.

Cirka tre måneder efter dit barn er startet i Mosaikken har vi et møde, hvor vi drøfter og evaluerer, hvordan modtagelsen er gået.

Ingen børn eller familie er ens, men - baseret på  tidligere erfaringer fra andre arbejdspladser/institutioner, - vil vi anbefale dig at afsætte to uger til, at dit barn bliver vant til at starte i et læringstilbud.