Om Mosaikken

Først og fremmest velkommen til vores hjemmeside!

Mosaikken er et nyt læringstilbud/daginstitution på Nørrebrogade 209C - og vi har åbnet vores døre for de første børn og familier i august 2023. Vi åbner løbende vores stuer i samarbejde med Pladsanvisningen. Vi har indtil videre åbnet tre vuggestuegrupper, en basisgruppe - og åbner både endnu en vuggestuegruppe fra 1. februar og åbner hele vores børnehave på 3. sal med en børnehavegruppe.

Vi har et nyt og lækkert hus med mange velindrettede kvadratmeter på 2. og 3. sal og ikke mindst har vi to meget store legepladser på tagene, som alle stuer har direkte udgang til. Derudover har vi flere rum og læringsmiljøer på tværs af grupperne, hvor vi kan bruge kroppen til blandt andet pædagogisk idræt/børneyoga, at dykke ned i kreative processer - eller vi kan fordybe os i natur- og scienceorienterede forløb, som optager børnene.

På denne side kan du læse om de tanker vi har gjort os over det faglige fundament og den pædagogiske hverdag, sin vi ønsker at tilbyde jeres børn og jer som forældre. Du kan også læse om de politikker, vi allerede har besluttet vil være gældende i Mosaikken i den første tid, indtil vi har et fungerende forældreråd. Vores hjemmeside vil løbende blive opdateret, når vi åbner for flere stuer og aldersgrupper og drager os erfaringer som et 'nyt hus' og en ny medarbejdergruppe, der skal bygge en velfunderet og velfungerende praksis op i fællesskab.

Mosaikken er normeret til 134 børn, fordelt på fem vuggestuegrupper, tre børnehavegrupper og en basisgruppe. Fordelingen af medarbejdere som følgende: Vuggestue = 12 børn og tre medarbejdere, Børnehave = 22 børn og tre medarbejdere, Basisgruppe = otte børn og tre medarbejdere.

Der er ingen vuggestuer der starter med otte børn, eller børnehavegrupper der stater med 22 børn fra dag nummer et! Der er afsat cirka seks uger at åbne en helt ny vuggestuegruppe og ca. otte uger til at starte en børnehavegruppe, så vi på den måde har mulighed for at danne en god relation med dit barn og dit barns familie. Derfor skal du som forælder ikke tænke, om der er tid nok til dit barn og relationsdannelse - d er der taget højde for i vores indskrivning i samarbejde med Pladsanvisningen.

Du er meget velkommen til at rette henvendelse til pædagogisk leder Svend Kobbernagel med henblik på en rundvisning.

Du kan kontakte Svend på 2498 2248 eller skrive til ham på C53H@kk.dk med alle dine spørgsmål. Svend har rundvisninger hver tirsdag fra 9:00-10:00, og det er vores hidtidige erfaring, at rundvisninger kan blive 'for store'. Vi er opmærksomme på, at alle måske-kommende forældre skal have mulighed for at stille ALLE de relevante spørgsmål, I kommer med som nye forældre i læringstilbudsregi - og så går det ikke, at vi er 20 voksne mennesker, der træder hinanden over tæerne. :-)

Svend, som er pædagogisk leder, vil gerne, at der er max. tre forældrepar til en rundvisning - og rundvisningen er hver tirsdag fra 9:00-10:00. Rundvisningen kræver tilmelding, så skriv gerne en mail til C53H@kk.dk, hvor du oplyser dit telefonnummer, og så vil Svend kontakte dig i forhold til at skrive dig på rundvisningslisten.

Vores erfaring med rundvisninger er hidtil, at du skal afsætte omkring en time til en rundvisning i Mosaikken. Når du er til rundvisning, så gør vi opmærksom på at Mosaikken er en skofri institution - og du bliver hentet på Nørrebrogade 209C på gadeniveau, da vi er lukket bag koder vi ikke deler offentligt. Du skal derfor tage dine sko af, når vi kommer ind i institutionen, - og vi anbefaler både en lås til jeres evt. barne-/klapvogn, som skal efterlades på gadenivau - samt at I medbringer en bæresele eller en slynge.

En rundvisning er ALTID den 'samlede pakke' i forhold til, at man bliver præsenteret for de fysiske rammer vi har i både vuggestuen og børnehaven.

Hvis du er blevet tilbudt en basisplads i Mosaikken, så tilbyder vi en rundvisning med en medarbejder fra basisgruppen. Det foregår efter aftale og henvisning til basisgruppens telefonnummer

Hvis I er en mødre-/fædregruppe/forældregruppe, med flere deltagere end tre par, så aftaler vi derudfra. På den måde, kan vi erfaringsmæssigt afsætte den rigtige tid til at besvare alle jeres spørgsmål. Hvis I kommer i 'samlet trop' - og det er kun efter aftale, -  skal I måske afsætte halvanden til to timer til en rundvisning, når I kommer som samlet gruppe. På den måde, har vi sikret god tid til selve rundvisningen, men også til at svare på jeres spørgsmål til vores pædagogiske grundlag og de tanker, som vi har gjort om vores pædagogiske praktik og didaktik.

Er du pædagog, kommende sporskiftepædagog eller pædagogmedhjælper, er du naturligvis også velkommen til at surfe rundt på siden - vi slår løbende stillinger op under menupunktet 'Medarbejder hos os'. Her vil du blive ledt direkte ind på de aktuelle stillingsopslag vi har publiceret - og hvis vi ikke har slået stillinger op, og du stadig er interesseret i at arbejde i Mosaikken, så ring endelig til Svend! Det kan jo ske, at vi slet ikke ved, at vi lige står og mangler dig!

Vores hovednummer er 8256 7600.

Her kan du se plantegning for anden sal

Shape Created with Sketch.

Her kan du se en plantegning for tredje sal

Shape Created with Sketch.