Aflevering og afhentning

Vi ved alle, at det er vigtigt at få en god start på dagen - og det gælder både børn og voksne!

For nogle børn kan det være svært at komme ind i et fællesskab, hvor en leg eller aktivitet allerede er gået i gang. Her anbefaler vi, at du afleverer dit barn inden kl. 9:00, så de kan være med i fællesskabet fra starten af dagen.

Nogle gange har du som forælder mulighed for at give dit barn en længere morgen derhjemme, og det har vi stor respekt for - den tid du kan have med dit barn, kommer nemlig aldrig tilbage! Afleverer du senere end kl. 9:00, er det dog en god ide, at du skriver en besked til stuen på Aula, så medarbejderne ved, at dit barn kommer - og derfor er klar til at modtage senere - og kan planlægge, hvilken mindre gruppe dit barn skal være sammen med, når I kommer til Mosaikken.

Generelt vil vi helst, at du undgår at aflevere i tidsrummet 9:15-9:30, da vi her har samling på stuerne og det kan være svært at gennemføre en samling, når der er forstyrrelser, ud fra et børneperspektiv. Du er ALTID velkommen til at deltage i samlingen med dit barn, hvis du kommer lige på 'falderebet' - og her skal du være lige entusiastisk og deltagende, som både børn og medarbejdere er! (og alle børn er trygge og elsker, når der er gæster, - særligt når det er deres forælder, der er dagens 'rock-star'!)

Det vigtigste for os er, at du husker at tjekke dit barn ind i Komme/Gå modulet i Aula når du afleverer. Det er  mindst lige så vigtigt, at du husker at tjekke dit barn ud når du henter. Vi bruger oversigten i tilfælde af vi skal evakuere Mosaikken i tilfælde af brand.