Hygiejne

For at forebygge sygdomme anbefaler vi, at I altid vasker hænder når dit barn bliver afleveret - og inden I tager hjem. God håndhygiejne er første skridt til at bryde smittekæder. I løbet af dagen hjælper vi alle børn med at vaske hænder både før rene handlinger og efter urene handlinger - og gør naturligvis også dette selv som medarbejdere.

Da vores gulvarealer bliver brugt i stor udstrækning til børns leg i løbet af dagen er Mosaikken en skofri institution. Det betyder, at du skal tage dine sko af ved indgangspartierne i Mosaikken og bliver dit barn hentet af andre end dig vil vi blive glade, hvis du husker at informere dem om at tage deres sko af, inden de går ind i Mosaikken.

Af samme årsag er klap- og barnevogne heller ikke tilladt indendørs oppe i institutionen.