Trivselspædagogik og -metode

Vi er qua Dagtilbudsloven forpligtet til at sikre, at alle indskrevne børn i Mosaikken trives i hverdagens praksis.

Vi arbejder ud fra det enkelte barns perspektiv og justerer vores pædagogiske aktiviteter netop ind i dit barns aktuelle ståsted og zone for nærmeste udvikling.

For at sikre, at vi kommer igennem hele børnegruppen bruger vi i Københavns Kommune redskabet TOPI, som er en forkortelse af Tidlig OPsporing og Indsats.

To gange årligt udfører alle medarbejdere individuelle TOPI-vurderinger og udarbejder en fællesvurdering. Der er to (tre) deadlines - vi udfører trivselsmålingen så alle er vurderet til den 1. maj og den 1. november (skal dit barn starte i skole udfører vi en trivselsmåling op til den 28. februar).

TOPI er med til at sikre, at vi mindst to gange om året drøfter dit barns nuværende udviklingstrin blandt stuens medarbejdere og er med til at definere, hvilke opmærksomhedspunkter vi skal have fokus på - for at fremme dit barns udvikling, læring og dannelse. Er vi på nogen måde opmærksomme og/eller bekymrede for dit barns udvikling, bliver du naturligvis draget ind i den fortsatte proces med en forældresamtale.

Du kan læse mere om redskabet TOPI i nedenstående fil.

Pjece til forældre om TOPI

Shape Created with Sketch.