En del af vores pædagogiske fundament er inspireret fra NEST, som er med til at sikre inkluderende og gode børnefællesskaber til alle, uanset kulturel og social baggrund samt kognitive forudsætninger.
- Alle børn har krav på kvalificeret pædagogik og dette kommer til udtryk via
- vores pædagogiske arbejde ud fra den styrkede læreplan og vores værdigrundlag
- vores grundige voksenorganisering med struktur og tydelige rollefordelinger dagen igennem
- vores systematik i planlægning, udførelse og evaluering af vores pædagogiske arbejde
- vores feedbackkultur, både i dagligdagen og til de formelle læringsmøder
- Børn er mere ens end de er forskellige og dette kommer til udtryk via
- hvad der er godt for et barn er godt for alle børn
- vi har en inkluderende pædagogik, der sikrer børnefællesskab og social læring for alle på kryds og tværs i huset
- vi rummer alle de finurligheder, der hører med til at være et helt menneske
- vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og justerer praksis for at sikre en inkluderende tilgang for alle børn
- Børn gør det bedste de kan. Lykkes de ikke, er det de voksne, der skal gøre noget andet og dette kommer til udtryk via
- vi sikrer barnets perspektiv
- vi justerer og ændrer konstant i vores praksis for at tilgodese det enkelte barns udvikling, læring, trivsel og dannelse
- vi inddrager børn og forældre i der processer der er forud, under og efter justeringer af pædagogisk praksis.
- vi inkluderer forældre i praksis via homelearning/handleplaner og løbende trivselssamtaler
Vores mål er:
- Det enkelte barn skal have oplevelsen af at lykkes hver dag
- Det enkelte barn skal have oplevelsen af at blive set, hørt og forstået hver dag
- Det enkelte barn skal have viden om og følelsen af, at det har været en betydningsfuld del af et fællesskab, den dag barnet stopper