Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

NEST

En del af vores  pædagogiske fundament er inspireret fra NEST, som er med til at sikre inkluderende og gode børnefællesskaber til alle, uanset kulturel og social baggrund samt kognitive forudsætninger.

  • Alle børn har krav på kvalificeret pædagogik og dette kommer til udtryk via
    • vores pædagogiske arbejde ud fra den styrkede læreplan og vores værdigrundlag
    • vores grundige voksenorganisering med struktur og tydelige rollefordelinger dagen igennem
    • vores systematik i planlægning, udførelse og evaluering af vores pædagogiske arbejde
    • vores feedbackkultur, både i dagligdagen og til de formelle læringsmøder
  • Børn er mere ens end de er forskellige og dette kommer til udtryk via
    • hvad der er godt for et barn er godt for alle børn
    • vi har en inkluderende pædagogik, der sikrer børnefællesskab og social læring for alle på kryds og tværs i huset
    • vi rummer alle de finurligheder, der hører med til at være et helt menneske
    • vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og justerer praksis for at sikre en inkluderende tilgang for alle børn
  • Børn gør det bedste de kan. Lykkes de ikke, er det de voksne, der skal gøre noget andet og dette kommer til udtryk via
    • vi sikrer barnets perspektiv
    • vi justerer og ændrer konstant i vores praksis for at tilgodese det enkelte barns udvikling, læring, trivsel og dannelse
    • vi inddrager børn og forældre i der processer der er forud, under og efter justeringer af pædagogisk praksis.
    • vi inkluderer forældre i praksis via homelearning/handleplaner og løbende trivselssamtaler 

Vores mål er:

  • Det enkelte barn skal have oplevelsen af at lykkes hver dag
  • Det enkelte barn skal have oplevelsen af at blive set, hørt og forstået hver dag
  • Det enkelte barn skal have viden om og følelsen af, at det har været en betydningsfuld del af et fællesskab, den dag barnet stopper